ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2013-2014

ΤΑΞΗ Β΄

Κατά το σχολικό έτος 2013-2014 οι μαθητές της B΄ τάξης του σχολείου μας παρακολούθησαν τα ακόλουθα προγράμματα Ερευνητικών Εργασιών:

 

1. Το ψηφιδωτό στην ιστορία της τέχνης.

Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Λαδάς Χρήστος, κλ. ΠΕ 08

Οι μαθητές μελέτησαν την τέχνη του φηφιδωτού και την εξέλιξή της από την προϊστορική εποχή έως και σήμερα. Αναζήτησαν τους πιο σημαντικούς σταθμούς στην εξέλιξη του ψηφιδωτού, τα υλικά που κατά καιρούς και κατά τόπους χρησιμοποιήθηκαν και κατανόησαν τις τεχνικές του. Επίσης κάθε ομάδα σχεδίασε και υλοποίησε το δικό της ψηφιδωτό. Συνολικά κατασκευάστηκαν τέσσερα ψηφιδωτά.

 

 

2. Εκφοβισμός και βία στο σχολείο. Αιτίες-επιπτώσεις-αντιμετώπιση. Τεχνικές Διαχείρισης της σχολικής βίας – Ομότιμοι Μεσολαβητές.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Μπούρα Παναγιώτα, κλ. ΠΕ 10

Ο εκφοβισμός και η βία είναι ένα πανευρωπαικό φαινόμενο που παρουσιάζει έξαρση. Πρόκειται για φαινόμενο πολυπαραγοντικής αιτιολογίας και οφείλεται στην ανομοιογένεια του μαθητικού πληθυσμού στις σύγχρονες πολυπολιτισμικές κοινωνίες καθώς και στην ιδιαιτερότητα της εφηβικής ηλικίας, που σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση παίρνει εκρηκτικές διαστάσεις.

Οι μαθητές μελέτησαν διεξοδικά τα ακόλουθα ζητήματα:

Α. Ορισμός- μορφές του εκφοβισμού και της βίας στο σχολείο.

Χαρακτηριστικά θύτη και θύματος.

Β. Τα αίτια του εκφοβισμού και της βίας στο σχολείο.

Γ. Οι ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις του εκφοβισμού και της βίας στο σχολείο.

Δ. Αντιμετώπιση του εκφοβισμού και της βίας στο σχολείο.

 

Σχετικό Υλικό

 

3. Αρωματικά φυτά του τόπου μας και τα αιθέρια έλαιά τους.

Υπεύθ. εκπαιδευτικός: Κανελλόπουλος Ιωάννης, κλ. ΠΕ 04

Οι μαθητές μελέτησαν τα αρωματικά φυτά της ελληνικής φύσης, τις βασικές τεχνικές λήψης αιθέριων ελαίων από αυτά και τις οικονομικές προοπτικές για μελλοντική επαγγελματική τους δραστηριοποίηση σε συναφείς τομείς.

Πιο διεξοδικά επεξεργάστηκαν τα ακόλουθα ζητήματα:

Α.      Ποια είναι τα αρωματικά φυτά της περιοχής μου;

Β.      πώς καλλιεργούνται;

Γ.      Πώς απομονώνονται τα φυσικά αιθέρια έλαια;

Δ.      Ποιες οικονομικές προοπτικές διανοίγονται από συναφείς δραστηριότητες;

 

 

 

 

4. Βουλιμία – Νευρική Ανορεξία: Πόσο μας αφορά; Είμαι πλέον υγιής-Προτάσεις για μια ισορροπημένη ζωή.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Γαρδελίνου Σοφία, κλ. ΠΕ 03

Οι μαθητές μελέτησαν το σύγχρονο αυτό ζήτημα αναζητώντας στοιχεία τόσο στη σχετική βιβλιογραφία όσο και στην τοπική κοινωνία με στατιστική έρευνα που διεξήγαγαν.

Πιο διεξοδικά επεξεργάστηκαν τα ακόλουθα ζητήματα:

Α. Πόσο μας αφορά το θέμα; Διεξαγωγή έρευνας στο χώρο του Σχολείου μας και στατιστική επεξεργασία και παρουσίαση των παρατηρήσεων.

Β. Ξεπέρασα τη διατροφική διαταραχή που με ταλαιπωρούσε. Τι μπορώ να κάνω για μια ισορροπημένη καθημερινότητα.

Γ. Προτάσεις για μία ισορροπημένη διατροφή, ανάλογα με τις    

διατροφικές συνήθειες διαφόρων εθνοτήτων.

 

 

5. Η σύγχρονη Επιστήμη στο σχολικό εργαστήριο: το πείραμα ΝΕΣΤΩΡ της Πύλου

Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Παπαζαφειρόπουλος Θεόδωρος, κλ. ΠΕ 04

Τι είναι το πείραμα ΝΕΣΤΩΡ : Είναι πείραμα σύγχρονης Φυσικής Σωματιδίων. Πραγματοποιείται σε μεγάλο θαλάσσιο βάθος στα ανοιχτά της Πύλου, στο «φρέαρ των Οινουσών».

Οι μαθητές αρχικά ασχολήθηκαν με τη βιβλιογραφική έρευνα γύρω από τα στοιχειώδη σωμάτια και τη βασική θεωρία τους (Καθιερωμένο Μοντέλο – StandardModel) και στη συνέχεια με την προσομοίωση του πειράματος, με κατασκευή μακέτας του υποθαλάσσιου ανιχνευτή, που θα έχει λειτουργικά χαρακτηριστικά.

Πιο διεξοδικά τα μέλη της ομάδας επεξεργάστηκαν τα ακόλουθα ζητήματα:

   Α. Τι είναι το «Καθιερωμένο Πρότυπο –StandardModel » στη     

     σύγχρονη Φυσική;

Β. Τι είναι το πείραμα ΝΕΣΤΩΡ, γιατί διεξάγεται και γιατί επελέγη η Πύλος;

Γ. Ποια άλλα πειράματα με το ίδιο αντικείμενο διεξάγονται διεθνώς; Συγκριτική παρουσίαση.

Δ. Είναι εφικτή μια προσομοίωση του πειράματος στο σχολικό εργαστήριο;

Ε. Ποια είναι το κοινωνικό όφελος από τη διεξαγωγή βασικής επιστημονικής έρευνας;