Κανονισμός Σχολείου 2021-2022

Κανονισμός Λειτουργίας 3ου ΓΕΛ Καλαμάτας

Αγαπητές μαθήτριες/αγαπητοί μαθητές

Η σχολική κοινότητα είναι μια οργανωμένη ομάδα που έχει τα χαρακτηριστικά της κοινωνίας. Το σχολείο προετοιμάζει τους μαθητές να ενταχθούν ομαλά στην κοινωνία. Η εσωτερική οργάνωση της σχολικής ζωής οφείλει να εκπαιδεύει και να διαπαιδαγωγεί σύμφωνα με τα πρότυπα και τις ανάγκες της δημοκρατικής κοινωνίας.

Ο “σχολικός κανονισμός” είναι οι όροι και οι κανόνες, οι βασικές προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται το έργο του σχολείου.

Αφού λοιπόν λάβετε γνώση του εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας του Σχολείου, είμαστε σίγουροι πως με τη στάση σας και τη συμπεριφορά σας θα βοηθήσετε στην καλή λειτουργία της σχολικής μας κοινότητας.

 

ΜΑΘΗΤΕΣ

1. Το σχολείο λειτουργεί τις πέντε εργάσιμες ημέρες της εβδομάδας, επί επτά διδακτικές ώρες την ημέρα από 8.15΄ π.μ. έως 14.00΄ μ.μ σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα.

2. Οι μαθητές οφείλουν να προσέρχονται έγκαιρα στο χώρο του σχολείου ( 5΄πριν χτυπήσει το κουδούνι), να παρευρίσκονται στην πρωινή συγκέντρωση και προσευχή και να συντάσσονται με ησυχία και τάξη. Οι εφημερεύοντες καθηγητές και ο καθηγητής Φυσικής Αγωγής θα εποπτεύουν τη σύνταξή τους.

3. Εφόσον καθυστερήσουν, πρέπει πρώτα να περάσουν από τη Διεύθυνση, προκειμένου να πάρουν την άδεια να εισέλθουν στην τάξη τους. Εάν δεν γίνουν δεκτοί στην τάξη παίρνουν απουσία που δεν μπορεί να δικαιολογηθεί.

4. Κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου οι πόρτες του προαυλίου παραμένουν κλειστές (2368/Γ2/9-1-07 εγκύκλιος ΥΠΕΠΘ) και οι μαθητές δεν επιτρέπεται να βγαίνουν έξω από το σχολείο και κυρίως δεν επιτρέπεται να πηδούν για κανένα λόγο από τα κάγκελα.

Οι μαθητές παραμένουν στο σχολείο μέχρι τη λήξη του ωραρίου. Εάν κάποιος μαθητής επιθυμεί είτε λόγω ασθένειας, είτε για κάποιο προσωπικό του λόγο να φύγει από το σχολείο κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του, πρέπει ο γονέας του να έρθει να τον πάρει από το σχολείο ή να δώσει τηλεφωνική εντολή στη Διεύθυνση να φύγει μόνος του. Στην περίπτωση που ολοκληρωθεί το σχολικό πρόγραμμα πριν τη λήξη του ωραρίου, οι μαθητές αποχωρούν από το σχολείο κατόπιν επικοινωνίας της Διευθύντριας ή των καθηγητών με τους κηδεμόνες τους. Μετά το σχόλασμα το σχολείο κλείνει και οι μαθητές δεν πρέπει να παραμένουν στο χώρο του.

5. Η έξοδος από την τάξη επιτρέπεται μόνο για πολύ σοβαρό λόγο. Η αυθαίρετη και αδικαιολόγητη απουσία μαθητή από κάποιο μάθημα δεν επιτρέπεται. Έξοδος των μαθητών για σχολικές δραστηριότητες από την τάξη επιτρέπεται μόνο στην περίπτωση που υπάρχει δικαιολογητικό σημείωμα ή έγκαιρη ενημέρωση του διδάσκοντα καθηγητή για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα.

6. Οι απουσιολόγοι, οι οποίοι ορίζονται από το Σχολείο, είναι υπεύθυνοι για το Βιβλίο Ύλης και το Απουσιολόγιο, τα οποία είναι δημόσια έγγραφα, τα παραλαμβάνουν κάθε πρωί από το Γραφείο, καταχωρίζουν προσεκτικά τις απουσίες με τις αναγκαίες, αν χρειαστεί, παρατηρήσεις. Επιστρέφουν το Απουσιολόγιο και το Βιβλίο Ύλης την τελευταία διδακτική ώρα.

7. Σε περίπτωση απουσίας καθηγητή, μετά την παρέλευση πέντε (5) λεπτών, ο απουσιολόγος ειδοποιεί τη Διεύθυνση του Σχολείου.

8. Οι μαθητές οφείλουν να ενημερώνονται και να προετοιμάζονται καθημερινά για όλες τις ώρες των μαθημάτων, ώστε να μην υπάρχει πρόβλημα σε περίπτωση αναβολής ή ματαίωσης προγραμματισμένης δραστηριότητας.

9. Οι μαθητές/τριες έχουν το δικαίωμα να διατυπώνουν ελεύθερα τη γνώμη τους, να εκφράζουν χωρίς φόβο τις απορίες τους και να ζητούν διευκρινίσεις για το μάθημα, εφόσον το θεωρούν απαραίτητο, αλλά πάντα με ευγένεια και αμοιβαίο σεβασμό.

10. Σε περίπτωση διαφωνίας τους προς τη γνώμη καθηγητή/τριας ή συμμαθητή/τριας, διατυπώνουν τις αντιρρήσεις τους με ηρεμία και σεβασμό στην προσωπικότητα των άλλων, χωρίς επιθετική, ειρωνική ή υποτιμητική διάθεση. Είναι αυτονόητο ότι με ανάλογο τρόπο θα αντιμετωπίζονται από όλους τους εκπαιδευτικούς σε παρόμοιες περιπτώσεις.

11. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος, δεν απασχολούνται με την προετοιμασία άλλου μαθήματος ή με άσχετες προς το μάθημα ενασχολήσεις. Ακόμα να παρακολουθούν τα μαθήματά τους με σοβαρότητα και επιμέλεια και να φροντίζουν για τη διατήρηση ησυχίας και ηρεμίας στην τάξη, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται παιδαγωγικό και κατάλληλο κλίμα.

12. Οι ωριαίες γραπτές δοκιμασίες αλλά και οι ολιγόλεπτες δοκιμασίες κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς έχουν στόχο την εμπέδωση της ύλης και εξετάζουν σημαντικές διδακτικές ενότητες. Μπορούν να καλύπτουν την ύλη ευρύτερης ενότητας υπό τον όρο της έγκαιρης γνωστοποίησης των στους μαθητές. Επιτρέπεται μόνο μία ωριαία δοκιμασία την ημέρα και μόνο τρεις την εβδομάδα.

Οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, όπως δυσλεξία, μόνιμη ή προσωρινή σωματική βλάβη κ.λ.π. έχουν τη δυνατότητα αντικατάστασης της γραπτής από προφορικής εξέτασης, εφόσον προσκομίσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά.

13. Οι μαθητές/τριες έχουν το δικαίωμα να ενημερώνονται για τα αποτελέσματα όλων των ολιγόλεπτων δοκιμασιών, διαγωνισμάτων ή εργασιών που γράφουν στο σχολείο ή στο σπίτι, τα οποία θα τους επιστρέφονται σε εύλογο χρόνο ώστε να έχουν άμεση αντίληψη των πιθανών λαθών, διορθώσεων και φυσικά του βαθμού τους. Οι βαθμοί των τετραμήνων θα ανακοινώνονται μόνο μέσω ελέγχων στους γονείς.

14.Ο μαθητής προστατεύει και σέβεται  το σχολικό εξοπλισμό της αίθουσας (θρανία, πίνακες, καρέκλες, ΤV, Video, υπολογιστές, τοίχους, δάπεδα), των εργαστηρίων και όλου γενικά του σχολείου, σκεπτόμενος πάντοτε ότι ανήκει στο σύνολο της σχολικής κοινότητας. Σε περίπτωση οποιασδήποτε καταστροφής ή ρύπανσης σχολικής περιουσίας είναι υποχρεωμένος να υποστεί  τις συνέπειες των πράξεων του πειθαρχικά, αλλά και με προσωπική ή οικογενειακή του δαπάνη να αποκαταστήσει τη ζημιά. Δε χρησιμοποιεί τις ηλεκτρονικές συσκευές (τηλεόραση, video, κασετόφωνο, διαφανοσκόπιο κλπ) χωρίς την άδεια του καθηγητή του.

Στη βιβλιοθήκη και τα εργαστήρια του σχολείου, σέβεται τον ιδιαίτερο κανονισμό που ισχύει για τους ευαίσθητους αυτούς χώρους.

15. Οι μαθητές οφείλουν να διατηρούν καθαρό το σχολικό χώρο, να μην πετούν σκουπίδια και να μη λερώνουν τους τοίχους. Η αναγραφή συνθημάτων, συμβόλων, άσεμνων λέξεων ή φράσεων στους τοίχους του σχολείου δημιουργεί ένα περιβάλλον αντιαισθητικό, που μας προσβάλλει όλους. Είναι χρέος των μαθητών να μην καταστρέφουν την υλικοτεχνική υποδομή του σχολείου τους (πόρτες, παράθυρα, πίνακες, κουρτίνες, θρανία, καρέκλες κ.λ.π.) και κυρίως να διατηρούν καθαρά τα θρανία και τις καρέκλες τους με προσωπική τους ευθύνη. Η φθορά της σχολικής περιουσίας είτε σκοπίμως είτε από αμέλεια αποτελεί ουσιαστικά αντικοινωνική συμπεριφορά και υποβαθμίζει το σχολικό περιβάλλον.

16. Οι μαθητές έχουν υποχρέωση να σέβονται τους κανόνες που διέπουν τη σχολική ζωή. Στις περιπτώσεις των μαθητών που παρατηρείται παρεκκλίνουσα συμπεριφορά ο Σύλλογος Διδασκόντων προβαίνει στη λήψη μέτρων σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία τα οποία είναι: προφορική παρατήρηση, επίπληξη, αποβολή από τα μαθήματα 1 ημέρας, αποβολή από τα μαθήματα 2 ημερών, εισήγηση για αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.

Οι μαθητές που αποβάλλονται παραμένουν τις ημέρες της αποβολής στο σχολείο, οι ώρες απουσίας τους από την τάξη καταχωρίζονται και απασχολούνται με ευθύνη της Διευθύντριας του Σχολείου.

 17. Ο μαθητής που αποβάλλεται από τον καθηγητή κατά την ώρα του μαθήματος (ωριαία αποβολή) είναι υποχρεωμένος να το αναφέρει στη Διεύθυνση του σχολείου και να παραμείνει στο χώρο που θα του υποδειχθεί.

18. Κατά την ώρα του διαλείμματος οι μαθητές δεν παραμένουν στις αίθουσες και στους διαδρόμους, αλλά πρέπει να κατεβαίνουν στο προαύλιο, υπακούοντας στις οδηγίες των εφημερευόντων καθηγητών. Οι μαθητές παραμένουν εντός του κτιρίου στο διάλειμμα μόνο σε περίπτωση άσχημων καιρικών συνθηκών.

19. Οι μαθητές στο χώρο του προαυλίου μπορούν να παίζουν αθλήματα μόνο με την άδεια των καθηγητών Φυσικής Αγωγής και με τη συνεχή επίβλεψή τους χωρίς να ενοχλούν τους συμμαθητές τους. Επίσης, όταν οι μαθητές βρίσκονται στο προαύλιο του σχολείου να αποφεύγουν να μιλούν με άγνωστα εξωσχολικά άτομα.

20. Μέσα στο σχολικό περιβάλλον οι μαθητές οφείλουν να φέρονται με ευπρέπεια, σεβασμό και ευγένεια προς τους καθηγητές, τους συμμαθητές τους και όλα τα πρόσωπα που βοηθούν στο έργο του σχολείου ( π.χ καθαρίστριες, επιστάτες ).

21.΄Οταν χτυπά το κουδούνι για μάθημα οι μαθητές οφείλουν να προσέρχονται έγκαιρα στην αίθουσα διδασκαλίας. Δεν επιτρέπεται να μπαίνουν μετά τον καθηγητή τους και να διακόπτουν το μάθημα, εξαιτίας της καθυστέρησής τους. Επίσης δεν φέρνουν τρόφιμα μέσα στην αίθουσα μετά το τέλος του διαλείμματος.

22. Η αλλαγή αίθουσας για τη διδασκαλία ορισμένων μαθημάτων πρέπει να γίνεται χωρίς αργοπορία με ευθύνη του διδάσκοντα καθηγητή.

23. Οι μαθητές θα πρέπει να τηρούν τους κανόνες ατομικής υγιεινής και να έχουν ευπρεπή και ανεπιτήδευτη εμφάνιση, που να ταιριάζει στην ηλικία τους και το σχολικό περιβάλλον. Επίσης είναι καλό να μην υιοθετούν εκκεντρικότητες στο ντύσιμό τους και να μην προκαλούν με αυτό.

24. Σύμφωνα με την (Γ2/132328/7-12-2006 απόφαση ΥΠΕΠΘ) η οποία συµπληρώθηκε (µε την υπαριθµ. 100553 /Γ2 / 04 – 09 – 2012)

οι µαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους, εκτός από κινητά

τηλέφωνα, και οποιαδήποτε άλλη συσκευή ή / και παιχνίδι που διαθέτει σύστηµα επεξεργασίας δεδοµένων εικόνας και ήχου εντός του σχολικού χώρου.

Η χρήση των κινητών από τους μαθητές μέσα στο χώρο του σχολείου είναι ανεξέλεγκτη και προκαλεί απρόβλεπτες και επικίνδυνες συνέπειες. Η ανάγκη για επικοινωνία καλύπτεται επαρκώς με τα τηλεπικοινωνιακά μέσα που διαθέτει το σχολείο. Αν ο μαθητής παραβεί τον παραπάνω κανόνα τότε το τηλέφωνο ή η συσκευή αφαιρείται από αυτόν, φυλάσσεται από το Διευθυντή του σχολείου και παραδίδεται στον κηδεμόνα του μαθητή/τριας.
Οι μαθητές επίσης δεν επιτρέπεται να έχουν μαζί τους αντικείμενα άσχετα με το σχολείο και τα μαθήματά τους.

25. Το κάπνισμα απαγορεύεται στο χώρο του σχολείου κατ’ εφαρμογή της υγειονομικής διάταξης ΥΙ/Γ.Π./Οικ.76017/29-7-2002 ΦΕΚ 1001 τ.Β΄ του Υπουργείου Υγείας. Είναι αδιαμφισβήτητες οι βλαβερές επιδράσεις του καπνίσματος στην υγεία των καπνιστών και πολύ περισσότερο των παιδιών.

26. Οι διάφορες πολιτιστικές εκδηλώσεις, τα εκπαιδευτικά προγράμματα μουσείων και άλλων πολιτιστικών φορέων, οι επισκέψεις σε αρχαιολογικούς χώρους, οι εκδηλώσεις που γίνονται με την ευκαιρία εθνικών και θρησκευτικών εορτών, ο εκκλησιασμός, τα περιβαλλοντικά προγράμματα, τα προγράμματα αγωγής υγείας και κυκλοφοριακής αγωγής, οι εκδηλώσεις σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού, οι αθλητικές δραστηριότητες, η σχολική βιβλιοθήκη, η έκδοση μαθητικών εφημερίδων και περιοδικών, καθώς και οι διάφορες εκδηλώσεις των μαθητικών κοινοτήτων συνθέτουν ένα ευρύ πλέγμα δραστηριοτήτων μέσα στις οποίες οι μαθητές μπορούν να διοχετεύουν εποικοδομητικά την ενεργητικότητά τους. Η συμμετοχή των μαθητών σ’ αυτές μέσα σε συνθήκες ελεύθερης έκφρασης και συνεργασίας μπορεί να συμβάλει στην αναβάθμιση της ποιότητας της ενδοσχολικής ζωής και στην καταξίωση όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας του σχολείου μας.

27. Οι σχολικοί περίπατοι, οι εκπαιδευτικές επισκέψεις, οι εκδρομές, τα εκπαιδευτικά προγράμματα σε μουσεία και πολιτιστικά κέντρα και οι διάφορες εκδηλώσεις, που πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου, αλλά μακριά από το χώρο του, αποτελούν μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας και επομένως η συμμετοχή των μαθητών σ’ αυτά είναι υποχρεωτική. Ωστόσο για τη συμμετοχή απαραίτητη είναι η άδεια του γονέα, η οποία δίνεται με σχετική υπεύθυνη δήλωση που χορηγείται κάθε φορά στους μαθητές. Εφόσον η δήλωση αυτή είναι αρνητική, ο μαθητής είναι υποχρεωμένος την ημέρα του περιπάτου να παραμείνει στο σπίτι του.

28. Οι μαθητές απαγορεύεται να χρησιμοποιούν την επωνυμία του σχολείου σε οποιαδήποτε εκδήλωσή τους χωρίς την άδεια του Συλλόγου των Διδασκόντων.

 

ΓΟΝΕΙΣ – ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ

Το Σχολείο αποδίδει μεγάλη σημασία στην επικοινωνία και την εποικοδομητική συνεργασία με τους Γονείς και Κηδεμόνες των μαθητών μας και με τον εκλεγμένο Σύλλογο τους, διότι η προσπάθεια του Σχολείου, ιδίως σε θέματα αγωγής και συμπεριφοράς, δεν μπορεί να ευδοκιμήσει χωρίς τη συμπαράσταση και βοήθεια τους.

Οι Γονείς φροντίζουν για τη δημιουργία καλών σχέσεων με το Εκπαιδευτικό Προσωπικό του Σχολείου και ανταποκρινόμενοι στις προσκλήσεις του Σχολείου για κάθε θέμα που αφορά το παιδί τους. Δεν πρέπει να παραβλέπουν ότι η εμπιστοσύνη του μαθητή στο Σχολείο ενισχύεται και από τη θετική στάση των ίδιων προς το Σχολείο και τον δάσκαλο.

Γενικώς οι γονείς και οι κηδεμόνες λαμβάνουν γνώση και μελετούν με προσοχή τις ανακοινώσεις και τις οδηγίες που στέλνει το Σχολείο.

Συναντήσεις των Γονέων των μαθητών με τη Διεύθυνση και τους διδάσκοντες γίνονται  σε ημέρα και ώρα, η οποία ανακοινώνεται σ' αυτούς με την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Μετά το τέλος κάθε διδακτικού τετραμήνου οι Γονείς καλούνται στο Σχολείο, για να παραλάβουν τους ελέγχους προόδου των μαθητών και να συζητήσουν με τους διδάσκοντες την εν γένει διαγωγή, επίδοση και πρόοδο των παιδιών τους.

Υποχρέωση των γονέων είναι να συμμετέχουν στις κοινές παιδαγωγικές συναντήσεις Γονέων και Εκπαιδευτικού Προσωπικού που οργανώνονται από το Σχολείο και θεωρούνται απαραίτητες, με σκοπό την ενημέρωση τους για το παιδαγωγικό έργο του Σχολείου και για τη γενικότερη συμπεριφορά των παιδιών τους. Οι ενημερωμένοι γονείς συμβάλουν στη διαμόρφωση θετικού σχολικού κλίματος προς όφελος των μαθητών μας.

Για την άμεση επικοινωνία με τους γονείς είναι απαραίτητο να έχει το σχολείο τα πλήρη στοιχεία των μαθητών του. Οι γονείς μπορούν να επικοινωνούν με το σχολείο τις ώρες λειτουργίας του, ιδιαίτερα μάλιστα θα πρέπει να ενημερώνουν τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος του παιδιού τους. Οι καθηγητές του σχολείου μας δέχονται τους γονείς σε συγκεκριμένες ημέρες και ώρες, για τις οποίες σας ενημερώνει το σχολείο με σχετικό έντυπο η με ανακοινώσεις στην ιστοσελίδα του σχολείου μας. mail@3lyk-kalam.mes.sch.gr

Φυσικοί κηδεμόνες του μαθητή θεωρούνται και οι δύο γονείς του (πατέρας και μητέρα). Σε περίπτωση που αυτοί κατοικούν σε διαφορετική πόλη από αυτή που βρίσκεται το σχολείο του μαθητή, ορίζουν από κοινού τρίτο πρόσωπο ως κηδεμόνα του τέκνου τους με συμβολαιογραφική πράξη. Σε περίπτωση δε διακοπής της έγγαμης συμβίωσης, κηδεμόνας του τέκνου θεωρείται ο γονέας που ορίζεται σύμφωνα με δικαστική απόφαση.

Ειδικότερα:

1. Οι γονείς-κηδεμόνες εγγράφουν το μαθητή για κάθε σχολική τάξη.

2. Οι γονείς είναι καλό να ενημερώνουν την Διευθύντρια και τους εκπαιδευτικούς για θέματα υγείας των μαθητών ή σχετικά με θέματα οικογενειακής και κοινωνικής κατάστασης τους, τα οποία μπορούν να επηρεάσουν την επίδοση, τη φοίτηση και συμπεριφορά τους. Έτσι, οι εκπαιδευτικοί θα μπορέσουν να προσαρμόσουν ανάλογα τη συμπεριφορά τους και να αντιμετωπίσουν με ευαισθησία και εχεμύθεια τα ιδιαίτερα προβλήματα αυτών.

3. Οι γονείς-κηδεμόνες δεν παραλείπουν να ενημερώνονται τακτικά για τη φοίτηση, τη σχολική επίδοση και συμπεριφορά των μαθητών. Επ' ευκαιρία υπενθυμίζουμε ότι οι Γονείς ευθύνονται εξ ολοκλήρου για την τακτική και ανελλιπή φοίτηση των παιδιών τους. Οφείλουν, λοιπόν, να βρίσκονται σε συνεχή επικοινωνία και συνεργασία με το Σχολείο και να λαμβάνουν γνώση των ανακοινώσεων και οδηγιών του Σχολείου.

Σχετικά με τη φοίτηση των μαθητών θα πρέπει να έχουν υπόψη τους τα εξής:

1. Η φοίτηση των μαθητών χαρακτηρίζεται επαρκής ή ανεπαρκής με βάση το γενικό σύνολο των απουσιών που σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους.

2. Επαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση των μαθητών εφόσον το σύνολο των απουσιών τους δεν υπερβαίνει τις 114 απουσίες .Οι απουσίες αριθμούνται ανά μία για κάθε διδακτική ώρα και δεν διακρίνονται σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες.

Όλες οι απουσίες καταχωρίζονται στο πληροφοριακό σύστημα MYSCHOOL. Για τον χαρακτηρισμό φοίτησης των μαθητών δεν λαμβάνονται υπόψη:

Α. απουσίες μαθητών με σοβαρά προβλήματα υγείας (π.χ. σακχαρώδης διαβήτης), έως και 24 ημέρες για όλο το διδακτικό έτος.

Β. απουσίες μαθητών, λόγω έκτακτων και επειγόντων περιστατικών, που απαιτούν άμεσα χειρουργική επέμβαση, έως και 20 ημέρες για όλο το διδακτικό έτος.

Γ. απουσίες μαθητών εξαιτίας επιδημιών ή χρόνιων παθήσεων που απαιτούν νοσηλεία, έως και 20 ημέρες για όλο το διδακτικό έτος. Προκειμένου να μη ληφθούν υπόψη οι απουσίες των μαθητών που υπάγονται στις παραπάνω περιπτώσεις, υποχρεούνται οι κηδεμόνες να προσκομίσουν με αίτησή τους στη Διεύθυνση πρόσφατη ιατρική γνωμάτευση ή εξιτήριο από Δημόσιο Νοσοκομείο ή εξιτήριο από Ιδιωτικό Νοσοκομείο ή Κλινική.

Δ. απουσίες μαθητών που συμμετέχουν στην Εθνική Ομάδα έως 10 ημέρες για όλο το διδακτικό έτος.

Ε. απουσίες μαθητών που συμμετέχουν σε αθλητικές δραστηριότητες, που διοργανώνονται υπό την εποπτεία και έγκριση του Υπουργείου Παιδείας έως και 5 ημέρες για όλο το διδακτικό έτος.

Για τις παραπάνω περιπτώσεις ,οι κηδεμόνες υποχρεούνται να προσκομίσουν με αίτησή τους στη Διεύθυνση του σχολείου τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.

Σύμφωνα με σχετική εγκύκλιο των Υπουργείων Υγείας και Παιδείας για τη συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, καθώς και στις αθλητικές δραστηριότητες του Σχολείου, είναι οπωσδήποτε απαραίτητη η συμπλήρωση Ατομικού Δελτίου Υγείας για τους μαθητές της Α' τάξεως του Λυκείου. Πρέπει λοιπόν οι γονείς να παραδώσουν έγκαιρα στο Σχολείο συμπληρωμένο το σχετικό δελτίο.

Απαλλαγές: Σύμφωνα με τις διατάξεις της Εκπαιδευτικής Νομοθεσίας προκειμένου να απαλλαγεί ένας μαθητής από το μάθημα της Φυσικής Αγωγής για λόγους υγείας, πρέπει ο κηδεμόνας του να υποβάλει στο Σχολείο, μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου, αίτηση απαλλαγής με σχετική ιατρική βεβαίωση. Για περιπτώσεις εκτάκτων περιστατικών η υποβολή των δικαιολογητικών πρέπει να γίνεται το συντομότερο δυνατόν. Επίσης για την απαλλαγή από κάποιο μάθημα ή κάποιο είδος εξέτασης τηρείται αυστηρά η εκπαιδευτική νομοθεσία.

 

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων

Πρέπει να συνεργάζεται αρμονικά με το Διευθυντή, τους Υποδιευθυντές και το Σύλλογο των Διδασκόντων για θέματα που αφορούν στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου, στη διοργάνωση των ενδοσχολικών και εξωσχολικών εκδηλώσεων, δραστηριοτήτων και προγραμμάτων καθώς και στην καλλιέργεια ενός καλού, συνεργατικού κλίματος μεταξύ όλων των παραγόντων της σχολικής ζωής.

Το σχολείο, ως ζωντανός οργανισμός, αποτελεί θεσμό που προετοιμάζει τα παιδιά με τη μάθηση και την αγωγή για τη ζωή και τα διαπαιδαγωγεί για την απρόσκοπτη ένταξή τους στην κοινωνία. Η σχολική ζωή είναι το πλαίσιο μέσα στο οποίο δοκιμάζονται καθημερινά οι κοινωνικές σχέσεις και η αντίληψη για τη ζωή που παρέχει το ίδιο το σχολείο. Εξάλλου η ποιότητα της σχολικής ζωής επιδρά και επηρεάζει την προσωπικότητα του μαθητή. Το σχολείο οφείλει να διαπαιδαγωγεί τους μαθητές με βάση το δημοκρατικό διάλογο και τους κανόνες του. Η τήρηση των διατάξεων του παραπάνω σχολικού κανονισμού προσφέρει τις προϋποθέσεις για τη μεθοδική και αποτελεσματική ολοκλήρωση του έργου του σχολείου. Αποβλέπει μάλιστα στη διαμόρφωση ενός παιδαγωγικού κλίματος, το οποίο να εξασφαλίζει τη συνεργασία των μελών της σχολικής κοινότητας, χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις, με αμοιβαίο σεβασμό, με υπευθυνότητα και συνέπεια.

Η διεύθυνση και το προσωπικό του σχολείου είναι πάντα στη διάθεσή σας για οποιοδήποτε πρόβλημα ή θέμα που σας απασχολεί σχετικά με τη φοίτηση, τη διαγωγή και την πρόοδο των παιδιών σας.

ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΜΕΤΡΩΝ ΛΟΓΩ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ COVID-19.

1. Η μάσκα είναι υποχρεωτική στους εσωτερικούς χώρους και στους εξωτερικούς χώρους όταν υπάρχει συνωστισμός.

2. Οι μαθητές μπαίνουν στις τάξεις όταν χτυπήσει το κουδούνι και αποχωρούν κατά την ώρα του διαλείμματος. Στην τάξη τα παράθυρα είναι ανοικτά κατά την διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

3. Σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας προβλέπεται οι μαθητές να κάνουν ξεχωριστά διαλείμματα.

4. Στο κυλικείο πρέπει να τηρείται η σειρά προτεραιότητας και να μην δημιουργείται συνωστισμός.

5. Η επικοινωνία με τους γονείς θα γίνεται μέσω mail και εφόσον χρειαστεί θα κλείνεται ραντεβού.