Διαγωνισμός Κοινωνικής Καινοτομίας

 Το σχολείο μας συμμετέχει φέτος στο Διαγωνισμό Κοινωνικής Καινοτομίας που υπολοποιείται από το φορέα Junio Achivment. Ο διαγωνισμός είναι ένα διαδραστικό, διαδικτυακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα σχεδιασμένο έτσι ώστε να ενθαρρύνει τους μαθητές να αναπτύξουν καινοτόμες ιδέες και λύσεις για τα σύγχρονα κοινωνικά προβλήματα και παράλληλα να τους δώσει τη δυνατότητα να καλλιεργήσουν δεξιότητες που χρειάζεται να  αναπτύξουν για να γίνουν κοινωνικά υπεύθυνοι επαγγελματίες στο μέλλον. Οι μαθητές που συμμετέχουν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα εξοικειώνονται με την έννοια της κοινωνικής καινοτομίας και παράλληλα αναπτύσσουν τις δικές τους δημιουργικές και καινοτόμες λύσεις σε πραγματικά κοινωνικά προβλήματα. Το σχολείο συμμετείχε με 5 ομάδες στην πρώτη φάση του διαγωνισμού εκ των οποίων οι δύο "Helping Hand"  και  "Godlen Duo" πέρασαν στη δεύτερη φάση. Αξιολογήθηκαν περισσότερες από 70 μαθητικές  ιδέες κοινωνικής επιχειρηματικότητας. Οι προτάσεις αξιολογηθηκαν  με βάση τα ακόλουθα κριτήρια: κοινωνική καινοτομία, περιγραφή υλοποίησης, περιγραφή ομάδας - στόχου, τρόπος παρουσίασης και πιθανότητες επιτυχίας. Σε αυτό όμως που δόθηκε μεγαλύτερη έμφαση ήταν κατά πόσο μία πρόταση μπορεί να υλοποιηθεί πραγματικά και να έχει αντίκτυπο στις ζωές των ανθρώπων.

Δράση:Μύρτις η Αθηναία

MYRTIDA F11

Την τρέχουσα σχολική χρονιά στο σχολείο μας, 3ο Λύκειο Καλαμάτας, υλοποιούμε δράση με τίτλο «Μύρτις η Αθηναία: Όταν η επιστήμη και η τεχνολογία συναντούν την ιστορία», η οποία έχει ενταχθεί στον άξονα αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας με τίτλο “Διδασκαλία, Μάθηση και Αξιολόγηση”. Για όσους δεν γνωρίζουν, η Μύρτις είναι ένα εντεκάχρονο κορίτσι που ζούσε στην Αθήνα της περιόδου του Πελοποννησιακού πολέμου και πέθανε από τον μεγάλο λοιμό που έπληξε την πόλη στην αρχή του πολέμου αποδεκατίζοντας το ένα τρίτο του πληθυσμού της. Το κρανίο της βρέθηκε στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας σε ομαδικό τάφο στο νεκροταφείο του Κεραμεικού. Από τον ίδιο τάφο, οι επιστήμονες ανέλυσαν σε ελληνικά εργαστήρια, τυχαία επιλεγμένα οδοντικά κατάλοιπα με σύγχρονες εργαστηριακές μεθόδους DNAκαι εντόπισαν το υπαίτιο για τον τυφοειδή πυρετό μικρόβιο της Salmonellaentericserovartuphi, λύνοντας έτσι ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ιατρικής. Ο επίκουρος καθηγητής Ορθοδοντικής του ΕΚΠΑ Μανόλης Παπαγρηγοράκης προχώρησε στην ανάπλασή του προσώπου της Μύρτιδος, η οποία το τελευταίο διάστημα έχει διανύσει ένα μεγάλο ταξίδι στην Ελλάδα και στον κόσμο και, μεταξύ άλλων, έχει ανακηρυχθεί πρέσβειρα του ΟΗΕ, ως «Φίλη της Χιλιετίας». Στο πλαίσιο της δράσης αυτής έχουμε σχεδιάσει διάφορες υποδράσεις και δραστηριότητες. Έπεται η συνέχεια σε επόμενα άρθρα μας.

Η δημοσιογραφική ομάδα του σχολείου μας

MYRT F1

 

MYRT F6

 

MYRT F9

ΕΝΑΡΞΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Το παιδοψυχιατρικό τμήμα θα απευθύνεται σε παιδιά και με ψυχικές διαταραχές και ψυχοκοινωνικά προβλήματα και στις οικογένειές τους προκειμένου να αντιμετωπίζονται στο επίπεδο της κοινότητας σύμφωνα με τις αρχές τις Κοινοτικής Ψυχιατρικής και της Ψυχιατρικής Μεταρρύθμισης.

Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε στο συνημμένο έγγραφο.

Πατήστε εδώ

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ 3ου ΓΕΛ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ EUROSCOLA 2023

EUROSCOLA 1 2023Το 3 ο ΓΕΛ Καλαμάτας ως 1 από τα 65 σχολεία που αναγορεύθηκαν πέρυσι Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στα πλαίσια του προγράμματος European parliament ambassadors school programme (EPAS), πήρε μέρος στη συνάντηση EUROSCOLA στο Στρασβούργο της Γαλλίας στις 30/03/2023.
Οι 10 μαθητές/τριες ( β-γ λυκείου) που συμμετείχαν ήταν οι: Γαλανοπούλου Γεωργία, Ηλιοπούλου Δέσποινα, Κακούτης Ιωάννης , Καλημέρης Θεόδωρος, Μαζαράκη Άννα, Μαυρίκης Βασίλειος, Μουργή Κυριακή, Παπαδοπούλου Ελένη, Πετρόγιαννη Σταματίνα και Χαραλαμπόπουλος Ιωάννης, με συνοδό μια από τις 7 εκπαιδευτικούς που υλοποίησαν το συγκεκριμένο πρόγραμμα, την κ. Νικητακη Ελένη.
Η συνάντηση ήταν αφιερωμένη στα δικαιώματα των γυναικών και τη διασφάλιση της ισότητας των φύλων (THE EUROPEAN PARLIAMENT’S DEFENCE OF WOMEN’S RIGHTS AND GENTER EQUALITY), θέμα στο οποίο είχαν επικεντρωθεί πέρυσι οι μαθητές /τριες, καθώς οι δράσεις τους αφορούσαν την έμφυλη βία και τις νομοθετικές πρωτοβουλίες για την προστασία των γυναικών. Στη διάρκεια του α΄ μέρους της ημερίδας κι αφού προηγήθηκε βιντεοσκοπημένο μήνυμα της προέδρου του Ε.Κ. Κ ας Roberta Metsola, οι συμμετέχοντες/ουσες από τα έδρανα του κοινοβουλίου, Hemicycle, έθεσαν (on- line) ερωτήσεις στην αντιπρόεδρο του κοινοβουλίου κ α . Evelyn Regner για την πολιτική της Ε.Ε στο συγκεκριμένο θέμα, ενώ ειδικότερα ζητήματα όπως: εργασιακή ισότητα, προστασία της μητρότητας, ενδοοικογενειακή βία αναπτύχθηκαν από τον γραμματέα της αρμόδιας επιτροπής, κ. Henry Alex Wasung. Το α΄ μέρος έκλεισε με τον ύμνο της Ευρώπης και όλους , μαθητές/τριες – εκπαιδευτικούς, όρθιους/ες.
Κατά το β΄ μέρος ακολούθησε η διαδικασία προσομοίωσης της λειτουργίας του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου με εισηγήσεις, αντιπροτάσεις και ηλεκτρονική ψηφοφορία άρθρων, σχετιζόμενων με το θέμα της ημέρας, όπου συμμετείχαν αποκλειστικά και μόνο οι μαθητές/τριες.
Μετά το πέρας της εκδήλωσης οι μαθητές/τριες αποχώρησαν πλουσιότεροι/ες σε εμπειρίες και γνώσεις για τη λειτουργία του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου, συγκινημένοι/ες που ανήκουν στη μεγάλη αυτή ευρωπαϊκή οικογένεια ,της οποίας το όραμα θα κληθούν να στηρίξουν/εμπλουτίσουν/αναθεωρήσουν με την ψήφο τους στις επερχόμενες ευρωεκλογές του 2024.
Λίγα λόγια για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα EUROSCOLA που έχει δημιουργηθεί από το ευρωπαϊκό κοινοβούλιο, και προσφέρει τη δυνατότητα σε νέους Ευρωπαίους να συναντηθούν, να ανταλλάξουν απόψεις πάνω στις εμπειρίες τους, πάνω στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και να γνωριστούν. Οι συναντήσεις αυτές γίνονται στην αίθουσα συνεδριάσεων του Σώματος, στο Στρασβούργο, και παίρνουν τη μορφή ενός Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Νέων, με τη συμμετοχή μαθητών Λυκείου από τα 27 κράτη-μέλη της Ένωσης.
Σε κάθε EUROSCOLA, προετοιμασμένοι στα σχολεία τους, συγκεντρώνονται στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, στο Στρασβούργο, 500 περίπου έφηβοι :
- για να εξοικειωθούν με τη λειτουργία των ευρωπαϊκών θεσμών,
- για να ευαισθητοποιηθούν στον ρόλο που θα κληθούν να παίξουν στη μελλοντική οργάνωση της Ευρώπης,
- για να συνειδητοποιήσουν την ανάγκη προάσπισης της δημοκρατίας και των θεμελιωδών δικαιωμάτων,
- για να βρουν ένα βήμα που θα τους επιτρέψει να εκφράσουν τις προσωπικές τους απόψεις .
Ο μηχανισμός του προγράμματος επιτρέπει σε παιδιά από διαφορετικές χώρες να αναμειχθούν γρήγορα μεταξύ τους. Από τη στιγμή που θα εισέλθουν στο ΕΚ, παύουν να αντιπροσωπεύουν το σχολείο τους και εντάσσονται σε πολύγλωσσες ομάδες των 100 περίπου μαθητών. Η επιλογή των ομάδων και των θεμάτων που θα συζητηθούν γίνεται στα σχολεία πριν από τη μετάβαση στο Στρασβούργο.
Τα παιχνίδια - ερωτηματολόγια - σφυγμομετρήσεις οργανώνονται με τέτοιο τρόπο που να απαιτούν τη συλλογική προσπάθεια παιδιών διαφορετικής γλωσσικής και εθνικής προέλευσης.
Κατά τη διάρκεια της ημέρας, οι συμμετέχοντες, προκειμένου να επικοινωνήσουν με τους ομολόγους τους από τις άλλες χώρες, καλούνται να χρησιμοποιήσουν στον μέγιστο δυνατό βαθμό τις γλωσσικές τους γνώσεις. Σκοπός είναι να αντιληφθούν πως η μάθηση και η χρήση ξένων γλωσσών βοηθάει στην προσέγγιση, στην κατανόηση των προβλημάτων του άλλου, των απόψεών του, των προσδοκιών του και στην αποδοχή μίας διαφορετικής παράδοσης και νοοτροπίας.
Link ημερίδας: https://multimedia.europarl.europa.eu/fr/webstreaming/euroscola_20230330-1000-SPECIAL-EUROSCOLA
 link to short film "Je ne suis pas un homme facile" Director : Eléonore Pourriat https://youtu.be/kpfaza-Mw4I

EUROSCOLA 4 2023

EUROSCOLA 3 2023

EUROSCOLA 2 2023

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΓΧΟΥΣ

Εκπαιδευτική συζήτηση για το σχολικό άγχος την Τετάρτη 5 Απριλίου 2023.  Με θέμα το σχολικό άγχος θα πραγματοποιηθεί workshop - εκπαιδευτική συζήτηση την Τετάρτη 5 Απριλίου 2023 και ώρα έναρξης 19:00, στο Φουαγιέ του Μεγάρου Χορού Καλαμάτας. Την εκδήλωση διοργανώνει ο Δήμος Καλαμάτας σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας και την Ένωση Συλλόγων Γονέων Δήμου Καλαμάτας. Θα υπάρξει συζήτηση για Σχολικό Άγχος (Πρωτοβάθμια & Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση), τις Πανελλήνιες Εξετάσεις, για τη διαχείριση για παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικούς καθώς και για τη συμβολή της διατροφής και της άθλησης στην εν λόγω εκπαιδευτική διαδικασία.

Συμμετέχουν η Αμαλία Διαμαντοπούλου, Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπεύτρια, η Kατερίνα Ρέμη, Γενικός Οικογενειακός Γιατρός, η Αφροδίτη Λουκάκου, Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος και η Χριστίνα Πανταζοπούλου, Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.

Το συντονισμό της συζήτησης θα έχει η Μαρία Αγγελή, Αντιδήμαρχος Παιδείας, Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού, Επιχειρηματικότητας, Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών, Συγκοινωνιακού Έργου και Κυκλοφοριακής Αγωγής Δήμου Καλαμάτας, Δικηγόρος.

SXOLIKO AGXOS